Zimní Šumava-přechod - 16.-18.2.2018

S Michalem vyrážíme na Šumavu, kde máme v plánu projít část Šumavy z Nové Pece do Lenory a strávit 2 noci pod širákem na nouzových nocovištích. Auto necháváme v Lenoře a vlakem s dvěma přestupy jedeme do našeho výchozího bodu v Nové Peci.
V 18h jsme v Nové Peci a do našeho prvního nocoviště to máme asi 8km, takže 2h chůze a jsme na místě. Vybíráme si již z větší části vytvořený sněhový záhrab, pár našich úprav lopatama a „postel“ je připravena. Vaříme si večeři a při jasné noci v -6°C uleháme. Během noci teplota klesá k -10°C, ale vyspali jsme se. Ráno se nám ze spacáku do mrazivého rána moc nechce. Po snídani nasazujeme sněžnice a vyrážíme směr vrch Plechý (1379m) a vrch Třístoličník (1302m) přes pomník Adalberta Stiflera.
Cesta zvláště k pomníku A. Stiflera je docela krušná, naše 20kg bágly se nám každý krok připomínají, ale stále stoupáme. Všude je plno sněhu, mrzne, ale je mlha, takže výhledy dnes nebudou.
Z Třístoličníku klesáme už za tmy na naše druhé nocoviště v Novém Údolí, jdeme na čelovky a najednou se na kraji cesty choulí totálně zmrzlý Němec na běžkách. Nemá čepici, rukavice, čelovku, má jen lehkou větrovku. Zjevil se ve tmě jak přízrak, na naše dotazy co tam dělá sotva odpovídá, vypadá zmateně, nabízíme horký čaj, jídlo, oblečení, chceme volat Horskou službu, ale Němec odmítá a že to zvládne, jen abychom ho dovedli do vesnice. Pokračujeme tedy ve třech, pohledem ho hlídáme, zda nám nezkolabuje, ale do vesnice s námi došel. Zavolal si své známé, kteří ho následně odvezli. S Michalem domýšlíme, jak by asi dopadl, kdybychom ho náhodou nenašli.
My s Michalem pokračujeme na nouzové nocoviště Nové Údolí. Zde si opět kopeme naše sněhové záhraby, sněží celou noc, takže noc není tak chladná, ale k -6°C teplota k ránu klesá.
Neděle už není mlhavá, slunce sice nesvítí, ale je vidět už do širokého okolí a tak si vše vychutnáváme. Nová sněhová pokrývka nás odměňuje křupavými došlapy sněžnic a je tu nádherně. Parádní prodloužený víkend.

Olympus TG-3

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka